بیوگرافی و زندگی نامه کامل یکی از اعجوبه های دنیای رستلینگ؛ جان سینا - قسمت اول

صابردانلود

بزرگترین و بروز ترین وبلاگ دانلود پارسی

بیوگرافی و زندگی نامه کامل یکی از اعجوبه های دنیای رستلینگ؛ جان سینا - قسمت اول

cena_bio

 

» بیوگرافی جان سینا:

جان سینا، بازیگر و کشتی کج کاری است که در کمپانی WWE حضور دارد. وی در روز 23 آپریل 1977 در ماساچوست به دنیا آمد. جان دومین فرزند از یک خانواده 7 نفره است که در آن پنج پسر به نام های دن، مت، استیو، سین و جان زندگی میکنند. سینا 240 پوند وزن دارد و بعد از تحصیلات در آکادمی کاشینگ، سینا به کالچ اسپرینگفیلد رفت و فعالیت های ورزشی خود را در آنجا با بازی در یک تیم دسته سوم فوتبال آغاز کرد و جالب است که در آن زمان شماره 54 را به تن میکرد، همان شماره ای که با آن پا به WWE گذاشت. سینا به عنوان بازیگر هم در سینمای آمریکا فعالیت داشته است و از معروف ترین فیلم او می توان به تفنگدار آمریکائی اشاره نمود. یکی دیگر از نکات جالب زندگی سینا، این است که نام پدر وی نیز جان سیناست و این نشان دهنده علاقه زیاد پسر بزرگ خانواده به پدرش میباشد. سینا یکی از طرفداران پروپا قرص کارتون انیمیشن است و موسیقی کلاسیک راک نیز علاقه دارد. گفتنی است که وی هم اکنون در تامپا، فلوریدا زندگی میکند.

» جهت مشاهده قسمت اول زندگی نامه جان سینا از ابتدا تاکنون می توانید به ادامه مطلب مراجعه نمائید.


در دنیای رستلینگ و شروع تمرینات:

جان سینا از سال 2000 تمرینات کشتی را شروع کرد و در Ultimate University شروع به تمرینات اختصاصی کرد. Ultimate Pro Wrestling نام اولین لیگی بود که به UPW معروف بود و سینا کارش را درآنجا شروع کرد. نام وی در این لیگ The Prototype بود و نقشی نیمه روبوت داشت که هنگام ورود به رینگ، همه را نابود میکرد! در آن لیگ کمربند سنگین وزن UPW را در آپریل سال 2000 گرفت و مدتی قهرمان شد. اما در سال 2001 این WWF سابق بود که با وی قرارداد امضاء کرد و سینا به لیگ Ohio Valley Wrestling که به OVW معروف بود، رفت و دوران جدیدی را با کشتی گرفتن به نام های The Prototype و Mr.P آغاز کرد. وی موفق شد با شکست باتیستا، کمربند سنگین وزن OVW را از آن خود کند و سه ماه در حفظ این کمربند موفق بود و در ادامه موفق شد همراه با ریکو کنستانتینو، قهرمان کمربند Southern Tag Team شوند و این کمربند را هم دو ماه حفظ کردند.


یک استار کامل و محبوب:

جان سینا در اولین شوء تلویزیونی خود در 27 جون 2002 حاضر شد. در آن شب چلنجی توسط کورت انگل راه افتاده بود و وینس مکمن هم استعدادهای کمپانی را شناسائی میکرد و به دیدار انگل میفرستاد. یکی از همین استعدادها سینا بود که در آن شب با انگل فیس تو فیس شد و در انگل اسلم را کیک اوت کرد و مقابل انگل لاک دوام آورد! از آن به بعد سینا محبوب دل تمشاگران شد و در اولین درگیری جدی خودش با کریس جریکو درگیر شد و در اولین راء و اولین پی پی وی حضورش در سال 2002 (ونجنس) توانست جریکو را شکست دهد. در اکتبر همان سال سینا به همراه بیلی کیدمن در تورنمنتی برای کسب WWE Tag Team شرکت کردند ولی ناموفق بودند و در همان دور اول حذف شدند! اما هفته بعد سینا به کیدمن حمله کرد و به یک شخصیت هیل کامل تبدیل شد!
پس از مدتی کوتاه درگیری با کیدمن، سینا در شب هاووین مانند Vanilla Ice لباس رپری پوشید و وارد یک شخصیت جدید شد که در آن این رپر، آهنگ های استارها را عوض میکرد و در مسابقات دخالت میکرد! مدتی کوتاهی نگذشت که این شخصیت پیشرفت کرد و سینا یک امضاء برای خود درست کرد و همه وی را با این امضاء می شناختند! در ادامه سینا مدتی به عنوان بادیگارد بال بوچانان فعالیت میکرد تا زمانی که به راء منتقل شد! در ادامه راه خود، وی به سمت قهرمانی کمربند WWE رفت و براک لسنر را چلنج کرد! این در حالی بود که در همان زمان فینیشری برای خودش ایجاد کرده بود که نامش F-U بود در حالی که نام فینیشر لسنر، F-5 بود! جان سینا با شکست کریس بنوا، نامبر وان کنتندر برای کسب کمربند قهرمانی WWE در پی پی وی بکلش شد. وی در بکلش با لسنر روبه رو شد ولی از وی شکست خورد.
سینا در ادامه راه خود در سال 2003 توانست در پی پی وی جاجمنت دی هراه با چاک پالمبو و جانی استمبولی بر برایان کندریک، راینو و کریس بنوا غلبه کند. در اواخر سال، سینا در اوج محبوبیت در تیم کورت انگل در پی پی وی سوروایور سریز قرار گرفت. در آن رویداد انگل، سینا، جی بی ال، هاردکور هالی و بنوا موفق شدند براک لسنر، بیگشو، ا ترین، مت مورگان و ناتان جونز را شکست دهند. این در حالی بود که سینا در پایان با پین کردن بیگشو، تیم انگل را برنده مسابقه کرد.


آغاز قهرمانی ها (2005-2004):

سینا خود را برای رویال رامبل 2004 آماده میکرد که در آن زمان بسیار محبوب شده بود ولی در پایان با یک نمایش ضعیف توسط بیگشو حذف شد! پس از رویال رامبل، درگیری بین سینا و بیگشو بیش از پیش شدت گرفت تا جائی که بازی آنها در رسلمنیا 20 بر سر کمربند قهرمانی ایالات متحده بیگشو ثبت شد و در یک بازی تماشایی، سینا با زدن دو F-U به بیگشو توانست برنده بازی شود و اولین کمربند خود در WWE را با عنوان یونایتد استیتز به دست بیاورد.
بعد از آن سینا با رنه دوبری و تری ویلسن درگیر شد و توانست در جاجمنت دی 2004 از عنوان خود در برابر دوبری دفاع کند. اوج کار سینا در د گریت آمریکن بش 2004 بود که وی در یک بازی فتال فور وی مچ از کمربند خود در برابر بوکرتی، رنه دوبری و راب ون دام دفاع کرد. اما پس از آن سینا با جنرال منجر آن زمان اسمکدان که کورت انگل بود وارد درگیری شد و انگل با استفاده از سمت خود، کمربند سینا را به بوکرتی داد! اما سینا قبول نکرد و خواستار برگزاری یک مسابقه با بوکرتی در سامراسلم شد. سینا در آن مسابقه که Best Of Five نام داشت، بازی را برد و مجددا در No Mercy بوکرتی را شکست داد و کمربند را پس گرفت. اما در ادامه در اسمکدان پس از نو مرسی با استار جدیدی به نام کارلیتو بازی کرد و کمربند را به او باخت و پس از آن توسط جسوس، بادیگارد کارلیتو مصدوم شد! در زمان مصدومیت وی در WWE، سینا فیلم The Marine که اولین فیلم او نیز بود را بازی کرد.
سینا در سوروایور سریز 2004 به میادین برگشت و در تیم ادی گوئررو که بیگشو و راب ون دام نیز در آن حضور داشتند، شرکت کرد و در آنجا موفق شد که تیم کورت انگل که متشکل از انگل، مارک جیندراک، لوتر رینکنز و کارلیتو را شکست دهند. در آن بازی تنها کورت انگل از تیمش باقی مانده بود که با خوردن F-U از سینا و فراگ اسپلش از ادی توسط بیگشو پین شد! در 16 نوامبر 2004، سینا موفق شد که کارلیتو را شکست دهد و کمربند یوتایتد استیتز را مجددا از آن خود کند. همچنین سینا در آرماگدون همان سال جسوس را شکست داد و از تایتل خود دفاع نمود.
کار به رویال رامبل سال 2005 رسید و که در نهایت جان سینا و باتیستا در رینگ باقی ماندند. در آن بازی سینا در اجرای F-U ناموفق بود و از باتیستا، باتیستا بامب خورد که در این لحظه هر دو استار از رینگ به بیرون پرتاب شدند و دو داور سینا و دو داور هم باتیستا را برنده اعلام کردند! همه متعجب شده بودند که وینس مکمن آمد و گفت که این دو مجددا باید همدیگر را بیرون بیندازند! بازی این دو مجددا شروع شد و این باتیستا بود که با هوشیاری توانست سینا را بیرون بیندازد و در رسلمنیا به مصاف تریپل اچ برود!
سینا برای کمربند قهرمانی WWE تلاش کرد و در No Way Out برای نامبر وان کنتندر شدن و رویارویی با JBL در رسلمنیا به مصاف کورت انگل رفت و موفق شد وی را به سختی شکست دهد و حریف جی بی ال شود. استوری بین سینا و جی بی ال و افرادش آغاز شد و سینا در همان ابتدا کمربند یونایتد استیتز خود را به اورلاندو جردن باخت! رسلمنیا 2005 فرا رسید و سینا در یک بازی زیبا توانست JBL که حدود یک سال کمربند را در اختیار داشت را شکست دهد و اولین کمربند قهرمانی WWE خود را بگیرد!


درفت به راء و منفور شدن در نزد تماشاگران:

درگیری بین سینا و جی بی ال ادامه یافت تا جائی که سینا طرح کمربند را تغییر داد و به مدل چرخشی (مدل فعلی) تبدیل نمود! جی بی ال ادعا میکرد که کمربند اصلی متعلق به خودش و سینا را در جاجمنت دی 2005 چلنج کرد. شرط این بازی این بود که اگر سینا میبرد، کمربند سابق به کلی نابود میشد و اگر جی بی ال میبرد، کمربند به او میرسید! نوع بازی آن دو I Quit Match بود که سینا بازی را برد و کمربند سابق به کلی از بین رفت و از اینجا منفوریت سینا در نزد تماشاگران آغاز شد. سینا در 6 جون 2005 با انتخاب اریک بیشاف به راء درفت شد. بیشاف از سینا خواست که در One Night Stand مقابل ECW مبارزه کند ولی سینا نپذیرفت و این آغاز درگیری ها بین سینا و بیشاف بود! بیشاف، کریس جریکو را در مقابل جان سینا قرار داد و نکته جالب این بود که با اینکه در این استوری سینا فیس و جریکو هیل بود اما سینا باز در هنگام مسابقاتش بووو میشد! در ونجنس 2005 سینا از کمربند خود در مقابل کریسچن و جریکو دفاع کرد ولی این پایان استوری با جریکو نبود! سینا در سامراسلم همان سال نیز جریکو را برد و کار به جائی کشید تا یک مسابقه You Are Fired که بازنده ان اخراج میشد در شوء راء 22 اگوست تعیین شد. سینا در آن بازی به شدت از سوی هواداران بووو شد ولی آن بازی را در نهایت برد و جریکو از راء اخراج شد!
پس از آن، بیشاف، کورت انگل را چلنجر بعدی سینا قرار داد و حتی در تیبو تیوسدی 2005، شان مایکلز را نیز اضافه کرد ولی باز هم سینا پیروز شد و تایتل خود را حفظ نمود! در آنفورگیون 2005 سینا مجددا در مقابل انگل قرار گرفت و آن بازی را با قانون DQ باخت ولی کمربند را حفظ کرد. در سوروایور سریز همان سال نیز سینا باز هم انگل، چلنجر خود را شکست داد و تفاوت این پیروزی با بردهای قبلی این بود که سینا این بار برای اولین بار با سابمیشن جدید خود یعنی STFU انگل را تسلیم کرد!
سال جدید برای سینا خوب شروع شد و وی توانست در الیمنشین چمبر، کورت انگل، کین، شان مایکلز، کریس مسترز و کارلیتو را شکست دهد. این برد را زمانی به دست آورد که در انتهای بازی کارلیتو همه را پین کرده بود ولی سینا با هوشیاری، وی را رول آپ کرد و برنده شد. پس از آن سینا در حال خوش حالی بود که ناگهان موزیک Mr Money In The Bank یعنی ادج زده شد و او کیف خود را روی سینا Cash کرد و به وینس مکمن داد و سینا را در همان حالت چلنج کرد! ادج سریع وارد رینگ شد و یک اسپیر به سینا زد ولی سینا تسلیم نشد! همه به برد سینا خوشبین بودند ولی هنگامی که سینا روی دو پای خود ایستاد، اسپیر دوم را از ادج خورد و بازنده شد تا طلسم حفظ 9 ماهه کمربند توسط سینا شکسته شود و ادج قهرمان جدید کمربند WWE شود!


رسلمنیای 22، جهنم سینا و اوج منفوریت وی (2007-2006):

سینا، خواستار ریمچ بازی خود با ادج شد و در رویال رامبل 2006 در مقابل وی قرار گرفت. در آن بازی سینا توانست ادج را شکست دهد و دومین قهرمانی کمربند WWE خود را به دست آورد! پس از آن دیگر چلنجر سینا، افراد هیل نبودند و این بار یکی از تاپ ترین فیس های کمپانی یعنی تریپل اچ، چلنجر سینا بود! درگیری های این دو شروع شد و در اکثر آنها سینا بوو میشد و تریپل اچ تشویق؛ چیزی که بر خلاف میل WWE بود و آنها سینا را برنده مسابقه میکردند ولی باز هم تریپل اچ تشویق میشد و سینا بووو!! کار این دو به جائی رسید که در رسلمنیا 22 با هم مبارزه کردند! سینا هر چند باز هم در آن بازی کمتر از تریپل اچ تشویق شد ولی بازی را با STFU برد تا منفور شدن وی شدت بگیرد! در بکلش 2006 سینا در برابر تریپل اچ و ادج قرار گرفت و باز هم سینا پیروز شد اما وی پس از بازی توسط پتک تریپل اچ نابود شد! سینا همه را شکست میداد و کسی حریفش نبود تا اینکه جهنم سینا، ECW One Night Stand فرا رسید. تماشاگران از قهرمانی سینا خسته و عسبانی بودند تا اینکه کار به بازی سینا و راب ون دام رسید. سینا در آن بازی بووو باران شد!! حتی تمشاگران در پلاکارد هایی نوشته بودند که If Cena Wins We Riot ! سینا در بازی با راب ون دام چندین بار کلاه خود را میان تماشاگران افتاد اما در هر دفعه کلاه وی توسط هواداران پس داده میشد به رینگ! هواداران شعار یو استیل ساکس سر میدادند و جو کاملا به نفع RVD بود! در اواخر آن بازی ادج دخالت کرد و به سینا روی میز اسپیر زد و در ادامه آر وی دی هم فایو استار فراگ اسپلش را زد و برنده شد. هواداران به شدت شعار متشکریم، ادج سر دادند و سینا در پایان آن شب وحشتناک کمربند خود را به راب ون دام واگذار کرد!
ماه بعد یک بازی سه نفره بین سینا، ادج و راب ون دام بر سر کمربند قهرمانی WWE در یکی از شوء های راء برگزار شد و ادج پس از F-U سینا به راب ون دام، سینا را به بیرون رینگ پرت کرد و خودش آر وی دی را پین کرد و برای بار دوم قهرمان کمربند دابلیو دابلیو ای چمپیون شد! ادج چندین بار به لطف DQ شدن بازی کمربند را حفظ کرد تا کار به بازی TLC Match در آنفورگیون 2006 رسید. ادج که روی کمربند یک R به نشانه Rated R Superstar درج کرده بود، به رینگ آمد و در پایان با خوردن F-U از سینا، بازی را باخت و سینا برای سومین بار قهرمان کمربند WWE شد.


پایان شکست ناپذیری اوماگا و رسلمنیای 23:

در سوروایور سریز 2006 تیم سینا در مقابل تیم بیگشو قرار گرفت. سینا، سابو، کین، بابی لشلی، راب ون دام در تیم سینا و بیگشو، تست، ام وی پی، اوماگا و فینلی در تیم بیگشو حضور داشتند و در پایان تیم سینا برنده شد. اما استوری جالب سینا آغاز شد و وی به برنامه Champion Of Champions رفت و استوری وی با کوین فدرلاین، دوست پسر بریتنی اسپرس شروع شد و در این درگیری اوماگای بدون باخت، همراه فدرلاین بود و کوین در 1 ژانویه 2007 سینا را با کمک اوماگا پین کرد ولی پس از بازی از سینا F-U خورد! در ابتدای سال 2007 سینا رکورد شکست ناپذیری اوماگا را زد و کمربند خود را پس گرفت! در رویال رامبل و در یک بازی لست من استندینگ مچ، سینا به مصاف ساموآن بولدوزر رفت و باز هم اوماگا را شکست داد! اما شب بعد از رویال رامبل، چلنجر سینا برای رفتن به رسلمنیا 23 مشخث شد! سینا و شان مایکلز با هم تیم شدند و مقابل تک تیم چمپیونز آن زمان یعنی ادج و زندی اورتن قرار گرفتند و اتفاق عجیب آن موقع برد تیم سینا  مایکلز بود و آنها قهرمان جدید کمربند تگ تیم شدند تا سینا دبل چمپیونز شود! در 2 آپریل 2007 در راء، در یک بتل رویال 10 نفره برای تصاحب کمربند تگ تیم، همه حذف شدند و تنها هاردی بویز و سینا و مایکلز باقی ماندند که ناگهان مایکلز برگشت و سینا را حذف کرد! کمربند تگ تیم به جف و مت هاردی رسید و اوج هیجان به رسلمنیای 23 جایی که مایکلز باید با سینا بازی کند، رفت اما در آن بازی هم در حالی که همگان فکر میکردند مایکلز قهرمان جدید شود، سینا با STF بازی را برد و همه را شوکه کرد! در ادامه سینا در بکلش 2007 در یک فتال فور وی مچ موفق شد ادج، رندی اورتن و شان مایکلز را شکست دهد و همچنان بر کمربند قهرمانی WWE خود سلطنت کند!

 

ادامه بیوگرافی در قسمت دوم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:بیوگرافی و زندگی نامه کامل یکی از اعجوبه های دنیای رستلینگ؛ جان سینا - قسمت اول,ساعت 1:28  توسط محمدصابر مشایخی